Wakacyjna Akademia Wolnego Czasu
Świetlica „ Ferajna’ w Wojsławicach 01.07-14.07.2020 w godz.15.00-18.00
01.07.2020r.-” Covid Nam nie straszny”- pogadanka i omówienie zasad procedury postępowania w czasie pandemii+ Wakacyjna pocztówka
02.07.2020r.- ” Prawa autorskie zastrzeżone” – wspólne układanie piosenki wakacyjnej+ ” Zabawa z kredą” – kolorowy świat asfaltu
03.07.2020r.-” Wakacyjny stworek”- konkurs na najbrzydsza maskotkę wakacyjną
06.07.2020r.- ” nitki . niteczki, sznureczki”- pleciona biżuteria+ ” kolory lata „- zajęcia plastyczne
07.07.2020r.- Warsztaty z bańkami mydlanymi
08.07.2020r.-” Piękne dłonie’ – konkurs na najpiękniejszy wzorek na paznokcie+ Turniej tenisa stołowego
09.07.2020r.- ” Młody konstruktor”- sprytne pomysły plastyczne ze słomek
10.07.2020r.- Turniej piłki plażowej
13.07.2020r.- Wyprawa w plener po zioła Natury+ zielnik
14.07.2020r.- Konkurs na bajkę związaną ze swoją miejscowością-opowiadanie – prezentacja + rozstrzygniecie
Zimowa Akademia Artystyczna w MGOPK – Świetlica Ferajna
godz 15.00-18.00
26.01.2018r. – Noc na Świetlicy
29.01.2018r. – „ Zapach w świecy zaklęty”
30.01.2018r. – Wyjazd na basen do Myszkowa
31.01.2018r. – „ Mydlane inspiracje – żelowe i nie tylko”
01.02.2018r. – Wyjazd do Parku Wodnego w Łazach
02.02.2018r. – „Prezenciki walentynkowe”- masa porcelanowa
05.02.2018r. – „ Kartki walentynkowe” – metoda quillingu
06.02.2018r. – „Balonowe cudaki „– warsztaty skręcania balonów
07.02.2018r. – „Ecie – Plecie”- wiklina papierowa
08.02.2018r. – „Mały jubiler”- biżuteria z modeliny
09.02.2018r. – Gry i zabawy kończące Ferie
„Wakacyjne Impresje na Świetlicy „Ferajna”
Wojsławice
29.06-14.07.2017r.
29.06. 9.00-15.00 Wyjazd do MGOPK w Koziegłowach –„ Bezpieczne wakacje na wsi”- wspólne działanie z PIP, Sanepid, KRUS i WODR
30.06 . 15.00-19.00 Omówienie planu „ Wakacyjnych Impresji” Gry i zabawy na boisku. Ognisko.
01.07. 14.00-18.00 Udział w Wakacyjnym Festynie Rodzinnym „Czerwony Kapturek”- przedstawienie kukiełkowe
03.07. 15.00-19.00 Warsztaty kulinarne- „ Smacznie i zdrowo”
04.07. 8.00-18.00 Warsztaty taneczne – salsa i marenga
05.07. 15.00-19.00 Całodniowa wycieczka do Ogrodzieńca
06.07. 15.00-19.00 Wycieczka rowerowa na pizze i lody do Koziegłów
07.07. 9.00-15.00 Międzyświetlicowe Rozgrywki Sportowe o Puchar Burmistrza GiM Koziegłowy
10.07. 15.00- 19.00 Wakacyjne spotkanie z piosenką
11.07. 9.00- 14.00 Wyjazd do Parku Wodnego w Łazach
12.07. 15.00- 19.00 Mecz rodzice – dzieci- siatkówka
13.07. 15.00- 19.00 Wyjazd do Aqua Parku w Tarnowskich Górach
14.07. 20.00- 10.00 Noc na Świetlicy- „ Nocne podchody”
Program zajęć – ferie 2017
„ W zimie Kultura nie śpi”- Świetlica „ Ferajna”
16.01.2017r. Gry i zabawy integracyjne. Tworzymy wspólny plakat Akcji „ W Zimie Kultura nie śpi”
17.01.2017r. – Wyjazd do kina w Częstochowie.
18.01.2017r. – Wieczorek taneczny – uczymy się tańczyć
19.01.2017r. – Warsztaty plastyczne – Prezenty dla Dziadków
20.01.2017r.– Wyjazd do MGOPK w Koziegłowach – „Książę i żebrak” Spektakl teatralny w wykonaniu Aktorów Teatru ART – RE z Krakowa
23.01.2017r.– „Coś na ząb’ – Warsztaty kulinarne
24.01.2017r. Wyjazd do Parku Wodnego w Łazach
25.01.2017r. – Rozgrywki rodzinne w ping- ponga
26.01.2017r. Sprawdź się w minutę – nietypowe konkurencje rekreacyjno- sportowe
27.01.2017r. – Noc w Kulturze:
-” W rytmie Karnawału” – bal z najciekawszą postacią bajkową
– zabawa w chowanego……oraz inne atrakcje.
Plan pracy Świetlicy ” Ferajna” w Wojsławicach na rok 2017
Miesiąc |
Zadania |
Cele zaplanowanych zadań |
Srodki potrzebne do realizacji zadań |
Cały rok |
-Edukacja kulturalna i jej upowrzechnianie poprzez udział w działaniach MGOPK ( konkursy, imprezy, przeglądy) -prowadzenie zajęć plastycznych, muzycznych , tanecznych, teatralnych – popularyzacja zajęć ruchowych wszelkiego rodzju – poularyzacja gier planszowych i innych jako sposobu spędzania wolnego czasu – pomoc w nauce – organizacja spotkań wielopokoleniowych ( dzień kobiet, warsztaty, wigilia) |
– zachęcanie dzieci do udziału w proponowanych przez MGOPK działaniach kulturalnych – rozwijanie zainteresowań i artystycznych umiejętności – propagowanie aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu – ukazywanie kreatywnych sposobów spędzania wolnego czasu – pomoc w zdobywaniu wiedzy -kultywowanie tradycji i pogłebianie więzi międzyludzkich |
– gry planszowe – artykuły piśmiennicze – materiały plastyczne – akcesoria sportowe – sprzęt audiowizualny |
Styczeń |
– organizowanie zajęć tematycznych( np.Dzięń Babci i Dziadka, Dzięń Pluszaka- szyjemy własną maskotkę, Walizka z książkami), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych, zajęć ruchowych, pogadanek, prezentacji multimedialnych, i.t.p. – organizowowanieczasu wolnego dzieci w okresie ferii zimowych |
– uwrażliwianie na problemy starszych oraz ukazywanie jaką wartością jest dziadek i babcia – motywowanie do czytania i ukazania wartości języka polskiego – zachęcanie do zajęć technicznych i pobudzania wyobrażni twórczej |
-kartki i przybory piśmiennicze – materiały plastyczne – akcesoria sportowe – akcesoria multimedialne |
Luty |
– organizowanie zajęć tematycznych( np. Dzień Zakochanych, Święto Pączka, ” Mam problem – jak go rozwiązać?”), w formie quizów, i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i technicznych, pogadanek,, prezentacji multimedialnych, i.t.p. |
– ukazanie różnych rodzajów miłości( miłości do dziadków, rodziców, , wnuków, miłość mężczyzny i kobiety) jako płaszczyzny spotkania się osób – zachęcanie do rozwijania umiejętności kulinarnych – kształtowanie umięjętności wyrazania własnych problemów i szukania rozwiązań |
– kartki i przybory piśmiennicze – materiały plastyczne- – akcesoria sportowe – akcesoria multimedialne |
Marzec |
– organizowanie zajęc tematycznych( np. Dzień Kobiet, I Dzień Wiosny, ” Pisanki, kraszanki”- warsztaty, Dzień Sołtysa), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i tecznicznych, zajęć ruchowych, pogadanek, prezentacji multimedialnych |
– dyskusja nad współczesną ideą kobiecości, ukazanie jak na przestrzeni wieków przedstawiano kobiety w sztuce – kształtowanie postawy szacunku wobec polskich tradycji wielkanocnych i ukazywanie mniej znanych ozdób świątecznych – uwrazliwianie na zmiany zachodzące w otaczającym nas świecie w związku ze zmianą pór roku |
– kartki i przybory piśmiennicze – materiały plastyczne – akcesoria sportowe – akcesoria multimedialne |
Kwiecień |
– organizowanie zajęc tematycznych(Tydzień Wielkanocny, Dzięń Ziemi -porządki wokół Świetlicy, Konkurs gier planszowychi.t.p., udział dzieci w Przeglądzie artystycznym ” Scena dla ciebie”), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i technicznych, zajęć ruchowych, pogadanek, prezentacji multimedialnych, i.t.p. |
– motywowanie do postaw proekologicznych i dbanie o własne otoczenie – motywowanie do rozwoju intelektualnego i zdobywania nowych umiejętności – popularyzacja różnych gatunków muzycznych, motywowanie do rozwijania własnych umiejętności muzycznych |
– kartki i przybory piśmiennicze – materiały plastyczne – akcesoria sportowe – akcesoria multimedialne – drobne nagrody konkursowe |
Maj |
– organizowanie zajęć tematycznych (Walizka z książkami, Rzeżba z masy solnej, Dzień Matki, Majówka), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i technicznych, zajęć ruchowych, pogadanek, prezentacji multimedialnych, i.t.p. |
– upowszechnianie czytelnictwa i motywowanie do czytania – ukazywaniw możliwości twórczych, jakie niesie za sobą zastosowanie masy solnej i innych mas rzeżbiarskich – kształtowanie postawy szacunku wobec matki, uwrażliwienie na konieczność okazywania miłości i pomocy w codziennym życiu – ukazywanie sposobów wspólnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu |
– kartki i przybory piśmiennicze – materiały plastyczne – akcesoria sportowe – akcesoria multimedialne |
Czerwiec |
– organizowanie zajęć tematycznych( Dzień Dziecka, Dzięń Ojca, Słowiańska Noc Zakochanych), w formie quizów i konkursów,gier i zabaw, zajęć plastycznych i tecznicznych, zajęć ruchowych , pogadanek, prezentacji multimedialnych, i. t. p.) |
– ukazywanie wartości dzieciństwa- – kształtowanie postawy szacunku wobec Ojca, uwrażliwianie na konieczność okazywania miłości i pomocy w codziennym życiu – uwrażliwianie na tradycje związane z Nocą Świętojańską |
– karki i przybory piśmiennicze – materiały plastyczne – akcesoria sportowe – akcesoria multimedialne |
Lipiec Sierpień |
_organizowanie zajęc tematycznych( Powitanie Wakacji, Pogadanka o bezpieczeństwie w czasie Wakacji, zajęcia sportowe, Akcja Lato,Rozgrywki sportowe, Dzień Marzyciela – warsztaty teartalne), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i technicznych, zajęć ruchowych, pogadanek, prezentacji multimedialnych, i.t.p – udział dzieci w Festynie Rodzinnym |
– uwrażliwianiena konieczność rozważnego zachowania w czasie wakacji, w trosce o życie własne i cudze – kszta łtowanie postawy szacunku wobec osób, które zawodowo troszczą się o nasze bezpieczeństwo – upowszechnianie aktywnych form spędzania czasu wolnego i zasad fer play – motywowanie do rozwoju umiejętnosci wyrażania siebie – organizacja wolnego czasu wg planu Akcji Lato – kształtowanie postawy patriotyzmu lokalnego |
– kartki i przybory piśmiennicze – materiały plastyczne – akcesoria sportowe – akcesoria multimedialne |
Wrzesień |
– organizowanie zajęć tematycznych( 1 Września, Wspomnienia z Wakacji, Pogadanka na temat zagrozeń płynących z Sieci, ), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć ruchowych , zajęć plastycznych i tecznicznych, pogadanek, prezentacji multimedialnych, i. t. p. |
– kształtowanie postaw patrotycznych, ukazanie w jaki sposóbwydarzenie to zostało upamiętnione w kulturze polskiej – motywowanie do dzielenia się własnymi doświadczeniami, przeżyciami, kształtowanie umiejętności wzajemnego słuchania się – ukazanie zagrożeń czychajacych na użytkowników komuterów oraz skutków uzależnienia od komputera |
– kartki i przybory piśmiennicze – mteriały plastyczne – akcesoria sportowe – akcesoria multimedialne |
Pażdziernik |
– organizowanie zajęć tematycznych(Dary Jesieni- warsztaty plastyczne, Nauka pisania listów, porządki wokół Świetlicy), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć ruchowych, zajęć plastycznych i technicznych , pogadanek, prezentacji multimedialnych)i.t.p. |
– ukazanie Jesieni jako żródła różnorodnych inspiracji artystycznychoraz możliwości zastosowania jesiennych darów w pracach plastycznych – zwrócenie uwagi na listy jako środka wymierającej komunikacji międzyludzkiej i jego wartości artystycznej -motywowanie do postaw proekologicznych i dbanie o własne otoczenie |
– kartki i przybory piśmiennicze – materiały plastyczne – akcesoria sportowe – akcesoria multimedialne |
Listopad |
– organizowanie zajęć tematycznych( 1Llistopad i Dzień Zaduszny, Czy umiem przegrywać – pogadanka, Konkurs Gier stolikowych, Andrzejki), w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć ruchowych, zajęć plastycznych i technicznych, pogadanek, prezentacji multimedialnych |
– kształtowanie świadomości swojego pochodzenia, przeszłości swojej rodziny – uwrażliwianie na zasady postepowania fer play w sporcie i w życiu oraz kształtowanie umieętności przegrywania i wygrywania – propagowanie i ukazanie gier jako najprostszej formy rozrywki |
– kartki i prrzybory piśmiennicze – materiały plastyczne – akcesoria sportowe – akcesoria multimedialne |
Grudzień |
– organizowanie zajęć tematycznych(Mikołajki, konkurs na największego bałwana, konkurs – zaczarowana choinka, Spotkanie wigilijne0, w formie quizów i konkursów, gier i zabaw, zajęć plastycznych i technicznych, zajęć ruchowych, pogadanek , prezentacji multimedialnych i. t. p. |
– kształtowanie umiejętności dzielenia się i bezinteresownego obdarowywania – kultywowanie dziedzictwa nie materialnego , jakim jest strojenie choinki z okazji Świąt Bożego Narodzenia – propagowanie wśród dzieci i młodzieży róznych technik plastycznych jako środka wypowiedzi artystycznej – ukazywanie wartości tradycji bożonarodzeniowej i motywowanie do ich pielęgnowania |
– kartki i przybory piśmiennicze – materiały plastyczne – akcesoria sportowe – akcesoria multimedialne |
Opracowała:
Dagmara Radosz