Menu Zamknij

Kreatywne Warsztaty Wakacyjne w MGOPK

W lipcu br. w MGOPK w Koziegłowach odbyły się „Kreatywne Warsztaty Wakacyjne”

W ramach warsztatów dzieci ze Świetlic zrzeszonych przy MGOPK w Koziegłowach, ale nie tylko (dzieci z Gminy Koziegłowy) mogły skorzystać z szeregu warsztatów artystycznych, plastycznych czy zręcznościowych.

Zajęcia prowadzone były między innymi w ramach projektów: „Akademia Kultury” Zadanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust.1 ustawy z dnia 19 listopada 2009r. o grach hazardowych oraz projektu „Życie fit= zdrowy byt” sfinansowanego ze środków fundacji PZU .

Ze względu na bardzo duże zainteresowanie ze strony rodziców Pani Renata Garleja – Dyrektor MGOPK w Koziegłowach przedłużyła zajęcia na cały lipiec dzieląc je na dwie tury, dzięki czemu z naszej oferty mogło skorzystać więcej dzieciaków – bo około 300.

Zajęcia rozpoczęliśmy grami i zabawami integracyjnymi, dzięki którym uczestnicy mogli się lepiej poznać i zapamiętać imiona swoich kolegów i koleżanek. Odbyła się również pogadanka na temat pandemii Covid-19, zagrożeń z nią związanych oraz omówiliśmy szczegółowo zasady bezpiecznego zachowania podczas warsztatów. Organizatorzy ze swej strony zadbali również o to, by uczestnicy jak najwięcej czasu spędzili na świeżym powietrzu.

Placówka Terenowa KRUS Oddziału Regionalnego w Częstochowie oraz Powiatowa Stacja Sanitarno- Epidemiologiczna w Myszkowie przeprowadziły 2 konkursy plastyczne dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji. Oba konkursy zostały przeprowadzone pod patronatem Burmistrza G i M Koziegłowy – Jacka Ślęczki a wszyscy uczestnicy tych konkursów wrócili do domu z nagrodami.

W ramach projektu „ Akademia Kultury” dzieci wzięły udział w warsztatach z Muralu najpierw on-line, gdzie łączyliśmy się z instruktorem w MGOPK , a potem podczas wyjazdu studyjnego do Częstochowy. On-line także odbyło się spotkanie z reżyserem Wojciechem Laude z „ Kultury w tle”, a stacjonarnie warsztaty z aktorką Iwoną Chołuj z „ Alchemii słowa”.

Projekt „Życie fit = zdrowy byt” był skierowany do dzieci ze świetlic zrzeszonych przy MGOPK. W jego ramach miały spotkania z Dietetykiem, zajęcia rekreacyjno-ruchowe z Instruktorem , warsztaty kulinarne „ Zdrowe sałatki” i „Kolorowe koktajle dietetyczne” oraz dwa wyjazdy na basen do Parku Wodnego w Łazach. Dodatkowo MGOPK w Koziegłowach zorganizował dzieciom wyjazd do Cinema City w Częstochowie.

Ponadto z uwagi na wprowadzoną Wewnętrzna procedurę Bezpieczeństwa dotyczącą zapobiegania i przeciwdziałania Covid-19 na terenie MGOPK w Koziegłowach prowadzono warsztaty tematyczne : „Plakat wakacyjny” – warsztaty z grafiki komputerowej, ”Zielone ogrody”, „Wyprawa w plener po zioła+ zielnik”, „Warsztaty z MEGA bańkami mydlanymi”, ” Zabawa z kredą”- kolorowy świat asfaltu, „Pudełeczko na skarby”, „Mały Magik” czy zajęcia plastyczne t.j: „Kolory Lata”, „Sprytne pomysły plastyczne”.

Odbyły się także „Podchody” w plenerze, gdzie połączyliśmy zabawę z odkrywaniem nowych miejsc naszej okolicy.

Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły we wszystkich zajęciach, nie brakowało im pomysłów i inspiracji do nowych wyzwań.

W tym miejscu tez chcielibyśmy podziękować za pomoc w opiece nad dziećmi wolontariuszkom: Oliwii i Paulinie, które już drugi rok z nami współpracują.

„Wszystkim dzieciom życzymy bezpiecznych i wesołych wakacji”- Renata Garleja Dyrektor MGOPK w Koziegłowach.

Wakacje – Pracownia Orange Lgota Mokrzesz

Za nami dwa miesiące wspólnych wakacyjnych zajęć. Pogoda dopisywała, więc wspólnie z dzieciakami więcej czasu spędzaliśmy na dworze. Za nami sporo różnych zajęć ruchowych i konkurencji na czas np. bieg z wałkiem, bieg z piłeczką , slalom z piłką i tor przeszkód. Oprócz tego rozegraliśmy turniej w tenisa stołowego i turniej skoków przez gumę. Oczywiście nie mogło także zabraknąć długo oczekiwanej bitwy wodnej. Nareszcie, po długiej przerwie spowodowanej pandemią, mieliśmy także okazję by wypróbować nowe gry zdobyte w ramach grywalizacji oraz nowe laptopy za te nowości serdecznie dziękujemy Fundacji Orange dzieci były zachwycone.

8 lipca w pracowni odbyło się spotkanie z dietetykiem panią Natalią Kołodziejczyk. Dzieci dowiedziały się jakie produkty są zdrowe i ile niezdrowego cukru zawierają ich „smakołyki”- spotkanie było sfinansowane ze środków Fundacji PZU w ramach projektu „Życie fit= zdrowy byt”.

Pozostając w trendach eko kolejny raz za pomocą pasteli do tkanin nadaliśmy drugie życie podkoszulkom i przy okazji ozdobiliśmy materiałowe torby na zakupy. Pastele do tkanin to doskonały sposób na stworzenie niepowtarzalnych wzorów na ubraniach. Jeden tydzień poświęciliśmy na zajęcia w ramach studia urody. Farbowaliśmy włosy, wykonywaliśmy kolorowe warkoczyki, malowaliśmy paznokcie i tworzyliśmy wyjątkowe fryzury.

W wakacje dzięki paniom z naszego Koła Gospodyń Wiejskich Mokrzeszanki mieliśmy okazję zasmakować domowej pizzy. Nasze niezastąpione gosposie sfinansowały i przygotowały dla dzieci warsztaty kulinarne pizzobranie. Tymi warsztatami rozpoczęliśmy wakacyjną serię zajęć kulinarnych w ramach realizowanego projektu. Zaczęło się od kolorowych letnich koktajli, które przygotowywaliśmy dzięki nowemu blenderowi zakupionemu ze środków Fundacji PZU. Następnie przez dwa dni z pomocą pań z KGW wykonywaliśmy kolorowe zdrowe sałatki. Po pełnym degustacji tygodniu nadszedł czas na trochę ruchu i pozbycie się zbędnych kalorii, dzięki zajęciom rekreacyjno-ruchowym z instruktorem.

Dodatkowo w ramach zajęć zorganizowaliśmy sobie karaoke, tworzyliśmy niezwykłe stworki z pomponików, kręciliśmy nitką pracując techniką string-art i nadaliśmy nowe życie starym jeansom przerabiając je na portfele.

Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji z naszych wakacyjnych zajęć.

Wakacje na Świetlicy „Tęczowa Gromada” w Lgocie Górnej

Tak się bawiono kiedyś skakanka i hula hop

Bajki czyli to co dzieci lubią oglądać najbardziej konkurs plastyczny

Piramida zdrowego żywienia – warsztaty z dietetykiem

Kolejna przygoda – spacer na loda

Pyszne koktajle zrealizowane w ramach projektu Życie fit zdrowy byt

Zdrowe sałatki zrealizowane w ramach projektu

Wakacyjny relaks w Parku Wodnym w Łazach

Pejzaż rysowany węglem oczami dziecka

Wakacje na Świetlicy „Promyk” w Rzeniszowie

Wymarzone wakacje -konkurs plastyczny

Kolorowe koktajle zrealizowane w ramach projektu,, Zdrowy byt – życie fit

Czas na włoskie specjały

Zajęcia rekreacyjno-ruchowe z instruktorem w ramach projektu PZU cz. I

Zajęcia ruchowe – Konkursy sportowe i zabawy na stadionie w Gniazdowie

Wyjazd do Kina i McDonald

Spotkanie z Dietetykiem na naszej świetlicy

Pyszne sałatki owocowo-warzywne

Kolorowe koktajle owocowe

Wyjazd do Parku Wodnego Łazy

Zajęcia rekreacyjno-ruchowe z instruktorem cz. II

Wakacje na Świetlicy „Zielony Domek” w Cynkowie

Podczas letnich wakacji na Świetlicy „Zielony Domek” odbywały się różnorodne zajęcia połączone z aktywnym wypoczynkiem, zabawą i nauką. Dużo czasu spędzaliśmy na wycieczkach w plenerze. Nie opuszczał nas dobry humor i chęć wspaniałych przygód. Podczas letnich wypraw – pobliskie łąki, polany, zagrody były wspaniałym miejscem do wspólnej zabawy.

Organizowaliśmy szereg konkursów sprawnościowych, zabaw i gier terenowych, konkurencji sportowych.

Wyśmienicie bawiliśmy się na dmuchanym zamku w pobliskim sąsiedztwie świetlicy. Zwieńczeniem naszych wycieczek były zajęcia plastyczne pod hasłem „Kolorowe i barwne lato na wsi w mojej miejscowości”. W przyozdobionych muszelkami ramkach umieścimy najpiękniejsze pamiątkowe zdjęcie z minionych wakacji.

W ramach realizowanego projektu „Życie fit = zdrowy byt” odbyło się spotkanie z dietetykiem Panią Natalią Kołodziejczyk. Dzieci dowiedziały się, jakie produkty są zdrowe i ile niezdrowego cukru zawierają „smakołyki”.

Kolejne warsztaty kulinarne z projektu które przygotowaliśmy, dzięki zakupionemu blenderowi to letnie koktajle. Wykonywaliśmy również kolorowe zdrowe sałatki.

Na zajęciach rekreacyjno- ruchowych tańczyliśmy z panią instruktor Olgą Marcińczyk. Zajęcia taneczne okazały się najciekawszą formą zabawy i rozrywki dla dzieci małych i dużych a nawet dla rodziców. Była również zorganizowana integracyjna wycieczka do kina Cinema City do Częstochowy. W ramach projektu aktywnie wypoczywaliśmy w Parku Wodnym w Łazach.

A oto nasze utrwalone wspomnienia z wakacji 2021.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne słoneczne i ciekawe wakacje!!!

Wakacje na Świetlicy „Przebojowa Ekipa” – Mzyki

Piesza wycieczka na lody

Spotkanie z dietetykiem p.Natalia Kołodziejczyk Warsztaty na temat zdrowego odżywiania

Wycieczka do kina i McDonalda

Zajęcia rekreacyjno-ruchowe z instruktorem p.Olgą Marcińczuk

Owocowe szaszłyki

Kolorowe letnie koktajle dietetyczne

Warsztaty zdrowe sałatki dla dzieci

Wyjazd na basen

Chrupkowe cudeńka

Koktajle cd.

Budowle z piasku

Mój ulubiony owoc zajęcia plastyczne

Zdrowe sałatki

Słodki poczęstunek, upominek-książka z przepisami dla dzieci